КОНЦЕПЦІЯ МОДУЛЬНИХ ТРЕНАЖЕРНИХ СИСТЕМ ІЗ МОЖЛИВІСТЮ ШВИДКОЇ ЗМІНИ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ

Автор(и)

  • Вадим Михайлович Ярмолюк Військова академія (м. Одеса), Ukraine
  • Вячеслав Васильович Бачинський Військова академія (м. Одеса), Ukraine
  • Олександр Валерійович Люлька Військова академія (м. Одеса), Ukraine
  • Олександр Олексійович Горошко Військова академія (м. Одеса), Ukraine
  • Володимир Петрович Марченко Військова академія (м. Одеса), Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.46972/2076-1546.2022.22.07

Ключові слова:

модульний принцип, динамічна платформа, тренажер, тренажерна підготовка, інформаційна підсистема

Анотація

У дослідженні розглянуто концепцію побудови тренажерних систем транспортних засобів на основі теоретичного обґрунтування, створення й побудови технічних систем за модульними принципами. Сучасний погляд на процес розробки тренажерних систем базується на засадах суворої відповідності кожного об’єкта імітації своїй цілеспрямовано створеній тренажерній системі. Використання модульних принципів при цьому дозволяє розв’язувати задачі щодо підвищення їх ефективності та надійності. Такий підхід відповідає концепції створення універсальних, адаптивних тренажерних систем: обмеженій кількості тренажерних систем – максимальну кількість об’єктів імітації. Новизна запропонованої концепції полягає в тому, що за наявності модулів можлива швидка зміна функціонального призначення системи, при цьому значно зменшується кількість її модифікацій. Науково-технічний прогрес, розвиток сучасної техніки й технологій у переважній більшості здійснюються за принципом модульного створення різних технічних пристроїв, які суттєво відрізняються один від одного за принципом дії, фізичними параметрами й використанням за призначенням. Модуль “Тренажер” може бути реалізований за будь-яким конструктивним рішенням та складатися з таких елементів: нерухомої опори; каркаса; повертального, підіймального та урівноважувального механізмів; повертального механізму кабіни, який є елементом сполучення із модулем “Кабіна” через універсальну основу. Застосування принципу модульної побудови в тренажерній техніці дозволить створити єдину систему побудови тренажерів, що, у свою чергу, надасть можливість установити єдині вимоги до тренажерних комплексів та методів їх оцінювання й порівняння. Запропонований модульний підхід до побудови тренажерів визначить максимальний економічний і технічний результати реалізації тренажерної техніки.

Посилання

Vasil'єv, A. L. (1989). Modul'nyi printsip formirovaniia tekhniki [Modular principle of technology formation]. Mosсow [in Russian].

Verkhopiatnitskii, P. D., & Latinskii, V. S. (1983). Spravochnik po modul'nomu konstruirovaniiu radioelektronnoi apparatury [Handbook of modular design of electronic equipment]. Leningrad [in Russian].

Matviievskyi, O. M. (2010). Intehruvannia trenazhernykh tekhnolohii yak mahistralnyi napriamok vdoskonalennia navchalno-trenuvalnoi bazy boiovoi pidhotovky viisk [Integration of training technologies as the main direction of improvement of the educational and training base of combat training of troops]. Nauka i oborona [Science and Defense], 2, 48–54. Kyiv [in Ukrainian].

Rusnak, I. S., & Shevchenko, V. L. (2002). Problemy modernizatsii ta stvorennia trenazhno-modelovalnykh kompleksiv viiskovoho pryznachennia [Problems of modernization and creation of military training and simulation complexes]. Nauka i oborona [Science and Defense], 1, 32–39. Kyiv [in Ukrainian].

Rusnak, I. S., Shevchenko, V. L., & Artemov, Yu. I. (2002). Metodolohichni zasady stvorennia intehrovanoi navchalno-trenuvalnoi systemy operatyvnoi ta boiovoi pidhotovky viisk [Methodological principles of creating an integrated educational and training system of operational and combat training of troops]. Nauka i oborona [Science and Defense], 2, 29–35. Kyiv [in Ukrainian].

Rusnak, I. S. (2001). Informatsiini tekhnolohii dlia viiska [Information technologies for the army]. Narodna Armiia [People's Army], 219 (2399), 1, 3 [in Ukrainian].

Shafranovskii, I. I. (1985). Simmetriia v prirode [Symmetry in nature]. Leningrad [in Russian].

Rudkovskyi, O. M. (2013). Osoblyvosti metodyky pidhotovky vodiia avtomobilia z vykorystanniam suchasnykh tekhnolohii modeliuvannia z urakhuvanniam yoho psykhofiziolohichnykh yakostei [Peculiarities of the method of training a car driver using modern modeling technologies taking into account his psychophysiological qualities]. Pidhotovka viiskovykh fakhivtsiv : Viiskovo-tekhnichnyi zbirnyk [Training of military specialists: Military technical collection], 1 (8), 50–51 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.33577/2312-4458.8.2013.107-112

Zadorozhnyi, I. I., Dorofeiev, Yu. F., & Balitskyi, N. S. (2018). Analiz isnuiuchoi systemy pidhotovky vodiiv u Zbroinykh Sylakh Ukrainy ta propozytsii shchodo yii vdoskonalennia [Analysis of the existing driver training system in the Armed Forces of Ukraine and proposals for its improvement]. Viiskovo-tekhnichnyi zbirnyk : pidhotovka viiskovykh fakhivtsiv [Military technical collection: training of military specialists], 19, 73–77. Lviv: Hetman Petro Sahaidachnyi National Army Academy [in Ukrainian]. https://doi.org/10.33577/2312-4458.19.2018.73-77

Bylychenko, V. V., & Ratsyborynskyi, V. V. (2014). Analiz pidkhodiv do klasyfikatsii avtotrenazheriv dlia pidhotovky vodiiv [Analysis of approaches to the classification of driving simulators for driver training]. Mizhvuzivskyi zbirnyk «Naukovi notatky» [Interuniversity collection "Scientific notes"], 46, 29–37. Lutsk [in Ukrainian].

IEEE Standart for Modelingand Simulation (M&S). Hight Level Architecture (HLA). IEEE Std. 1516-2000. (2000). Institute of Electrical and Electronic Engineers. NewYork.

Pesterev, M. V. (2020). Spryiniattia peremishchen ta navantazhen na mekhanika vodiia boiovykh husenychnykh mashyn [Perception of movements and loads on the mechanic of the driver of combat tracked vehicles]. In Mizhnar. nauk.-prakt. konf. “Spilni dii viiskovykh formuvan i pravookhoronnykh orhaniv derzhavy: problemy ta perspektyvy” (Viiskova akademiia (m. Odesa), 22.10.2020) [International. science and practice conf. "Joint actions of military formations and law enforcement agencies of the state: problems and prospects" (Military Academy (Odesa), October 22, 2020). (P. 98). Odesa [in Ukrainian].

Oskarsson, P., & Nählinder, S. (2012). Training effects in a low fidelity combat vehicle simulator. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society. https://doi.org/10.1177/1071181312561312

Shvorov, S. A., & Silko, O. V. (2011). Teoretychni pytannia pobudovy intelektualnykh trenazhernykh system intensyvnoi pidhotovky operatoriv ASU viiskovoho pryznachennia [Theoretical issues of building intelligent training systems for intensive training of military ACS operators]. Zb. nauk. prats VITI NTUU “KPI” [Collection of Sciences. Proceedings of VITI NTUU "KPI"], 1, 179–182. Kyiv [in Ukrainian].

Casas, S., Alcaraz, J. M., Olanda, R., Coma, I., & Fernández, M. (2014). Towards an extensible simulator of real motion platforms. Simulat Model Pract Theory, 45, 50–61. https://doi.org/10.1016/j.simpat.2014.03.011

Matviievskyi, O. M., Herasymenko, O. V., & Shcheblanin, Yu. M. (2005). Metodychnyi pidkhid do obgruntuvannia kharakterystyk trenazhernykh zasobiv i system [A methodical approach to substantiating the characteristics of exercise equipment and systems]. Nauka i oborona [Science and Defense], 1, 59–65. Kyiv [in Ukrainian].

Pesterev M. V. (2020). Model trenazhera boiovoi husenychnoi mashyny yak elementa intelektualnoi trenazhernoi systemy [A model of a combat tracked vehicle simulator as an element of an intelligent training system]. Zb. nauk. prats Viiskovoi akademii (m. Odesa) [Collection of Sciences. Proceedings of the Military Academy (Odesa)], 2 (14), Vol. 1, 92–98 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.37129/2313-7509.2020.14.1.92-98

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-30

Як цитувати

Ярмолюк , В. М. ., Бачинський , В. В. ., Люлька , О. В. ., Горошко , О. О. ., & Марченко , В. П. . (2022). КОНЦЕПЦІЯ МОДУЛЬНИХ ТРЕНАЖЕРНИХ СИСТЕМ ІЗ МОЖЛИВІСТЮ ШВИДКОЇ ЗМІНИ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ. ПРОБЛЕМИ СТВОРЕННЯ, ВИПРОБУВАННЯ, ЗАСТОСУВАННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ СКЛАДНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ, (22), 79–89. https://doi.org/10.46972/2076-1546.2022.22.07