ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ СТВОРЕННЯ ЕФЕКТИВНОГО ВІЗУАЛЬНОГО ПОВІДОМЛЕННЯ

Автор(и)

  • Ігор Олександрович Орищук Житомирський військовий інститут імені С. П. Корольова, Україна
  • Ганна Дмитрівна Носова Житомирський військовий інститут імені С. П. Корольова, Україна
  • Людмила Мічеславівна Марищук Житомирський військовий інститут імені С. П. Корольова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.46972/2076-1546.2019.16.06

Ключові слова:

візуальне повідомлення, маркетинг, психологічний вплив, цільова аудиторія.

Анотація

Стаття присвячена визначенню основних принципів створення візуального повідомлення, дотримання яких сприятиме підвищенню ефективності його впливу на цільову аудиторію. В умовах ведення Росією гібридної війни проти України питання контрдій актуальні як ніколи. Зважаючи на світові дослідження з психології, можна стверджувати, що ефективність сприйняття інформації залежить, зокрема, від домінуючого каналу сприйняття (аудіального, візуального, кінестетичного). Проте результати низки психологічних дослідів у галузі візуального сприйняття показали, що краще зрозуміти, запам’ятати та відтворити ту інформацію, яку ми отримуємо через свої зорові канали. Сучасні дослідження соціальних проблем приводять до розуміння: світ став візуальним. Людина нашого часу знаходиться під постійним впливом візуального контенту. Тож донесення до свідомості необхідної інформації ефективно здійснювати через цей канал. Таким чином, саме візуальне повідомлення є дієвим інструментом як контрпропаганди, так й інформування населення в інтересах діяльності Збройних Сил України. Результат проведених наукових досліджень ґрунтується на вивченні особливостей зорового сприйняття інформації про навколишній світ та пов’язаних із цим можливостей щодо використання двовимірного простору в інтересах створення продукції психологічного впливу. Було проаналізовано дію кольору на підсвідомість людини, емоціогенну структуру колірних комбінацій, психологічні ефекти символьного кодування інформації, загальні правила композиції, приклади успішного графічного маркетингу. Для формування практичних рекомендацій з реалізації запропонованих принципів було враховано загальні видавничі підходи до створення друкованої візуальної продукції, технологічні особливості різних типів носіїв, ефективність каналів розповсюдження продукції психологічного впливу та результати аналізу цільової аудиторії.

Біографії авторів

Ігор Олександрович Орищук, Житомирський військовий інститут імені С. П. Корольова

I. O. Oryshchuk

Ганна Дмитрівна Носова, Житомирський військовий інститут імені С. П. Корольова

A. D. Nosova

Людмила Мічеславівна Марищук, Житомирський військовий інститут імені С. П. Корольова

L. M. Maryshchuk

Посилання

Kotler, F., Veronika, V., Sonders, D., & Armstrong, G. (2007). Osnovy marketinga [Marketing basics]. (4th ed.). Moscow: "Vil'iams" [in Russian].

Arnkheim, R. (1974). Iskusstvo i vizual'noe vospriiatie [Art and visual perception]. (Trans. V. N. Samokhin, Ed. V. P. Shestakov). Moscow: "Progress" [in Russian].

Gibson Dzh. (1988). Ekologicheskii podkhod k zritel'nomu vospriiatiiu [Ecological approach to visual perception]. (Trans. T. M. Sokol'skaia, Ed. A. D. Logvinenko). Moscow: Progress [in Russian].

Ryzhova, I. S. (2006). Filosofiia dyzainu: teoretyko-metodolohichni zasady [Philosophy of design: theoretical and methodological ambush]. Zaporizhzhia: ZNTU [in Ukrainian].

Bilodid, Yu. M., & Polishchuk, O. P. (2004). Osnovy dyzainu [Design basics]. Kyiv: Parapan [in Ukrainian].

Zahorodnii, A. H., Vozniuk, H. L., & Komarnytskyi, I. M. (2011). Torhivlia, marketynh, reklama: terminol. Slovnyk [Trade, marketing, advertising: terminol. dictionary]. Lviv: Lviv. Politekhnika [in Ukrainian].

Palyha, Ye. M. (2007). Osnovy suchasnoho marketynhu [Basics of modern marketing]. Lviv [in Ukrainian].

Lypchuk, V. V., Dudiak, R. P., Buhil, S. Ya., & Yanyshyn, Ya. S. (2012). Marketynh [Marketing]. Lviv: "Mahnoliia 2006" [in Ukrainian].

Pro reklamu: Zakon Ukrainy vid 03.06.1996 № 270/96-VR (zi zminamy i dopovnenniamy) [About advertising: Law of Ukraine from 03.06.1996 N 270/96-VR (with changes and additions)] Baza danykh "Zakonodavstvo Ukrainy". Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80 [in Ukrainian].

Zritel'noe vospriiatie [Visual Perception]. Sait kompanії CogniFit [CogniFit Company Website]. Retrieved from https://www.cognifit.com/ru/science/cognitive-skills/visual-perception [in Russian].

Grachev, G., & Mel'nik, I. (2002). Manipulirovanie lichnost'iu: Organizatsiia, sposoby i tekhnologii informatsionno-psikhologicheskogo vozdeistviia [Manipulation of personality: organization, methods and technologies of information-psychological impact]. Moscow [in Russian].

Liusher, M. (2005). Tsvetovoi test Liushera [Color test]. Moscow: Sova [in Russian].

Zelenin, V. V. (2017). Osnovy mifodyzainu: psykhotekhnolohii keruvannia mediarealnistiu [Fundamentals of Mythography: Psychotechnology of Media Reality Management]. Kyiv: Hnozis [in Ukrainian].

Zelenyn, V. V. (2015). Po toi bik pravdy: neirolinhvistychne prohramuvannia yak zbroia informatsiino-propahandystskoi viiny [Beyond the Truth: Neurolinguistic Programming as a Weapon of Information Outreach].Vol. 1. Kyiv: "Liuta sprava" [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-29

Як цитувати

Орищук, І. О., Носова, Г. Д., & Марищук, Л. М. (2018). ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ СТВОРЕННЯ ЕФЕКТИВНОГО ВІЗУАЛЬНОГО ПОВІДОМЛЕННЯ. ПРОБЛЕМИ СТВОРЕННЯ, ВИПРОБУВАННЯ, ЗАСТОСУВАННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ СКЛАДНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ, (16), 63–69. https://doi.org/10.46972/2076-1546.2019.16.06